Greenchoice / Mijn omgeving

OPDRACHT
Voor energieleverancier Greenchoice heb ik meegeholpen aan het versterken en het optimaliseren van de (online) klant ervaring. De verouderde ‘Mijn Omgeving’ (Mijn Greenchoice) werd van de grond af opnieuw opgebouwd op basis van een microservices architectuur (Vue) en het Atomic designsysteem. Dit betekende ook een volledig nieuwe User Interface voor alle klanten van Greenchoice en het samengevoegde Qurrent.

OPDRACHTGEVER

Greenchoice

TAKEN

UX/UI, Visual Design

VISUELE STIJL

Vanuit Greenchoice kwam enerzijds de opdracht om de vrijheid op te zoeken met de visuele stijl van de nieuwe mijn omgeving, maar anderzijds moest het wel in één oogopslag duidelijk Greenchoice zijn. Zij positioneren zichzelf als activistisch, gedurfd, enthousiast en persoonlijk. Dit waren elementen die ik kon gebruiken voor het bepalen van de visuele stijl.


ELEMENTEN

De elementen hierboven tonen activisme, positiviteit, enthousiasme, toegankelijkheid . Het zorgen voor een schonere en groene wereld komt ook zeker terug in het platform met meerdere feitjes en weetjes en met het oproepen tot het kiezen voor groenere/duurzamere opties. Mede met de hulp van het Atomic Design systeem hebben we een uniforme stijl neergezet die consistent is, herkenbaar is voor GC klanten, makkelijk is door te vertalen naar andere kanalen en die ook door developers makkelijk aangeroepen kan worden.

DE MIJN OMGEVING

Wat voornamelijk interessant was aan dit project is het gebruikersgedrag van de klanten. Wat doen mensen in de mijn omgeving? Waar kijken ze het eerste naar? Hoe willen zij de informatie gerangschikt hebben? Hoe kunnen we deze informatie simpel en makkelijk aanbieden? Hier kwam veel UX-design bij kijken waar ik ook aan heb mee geholpen. De basis van het platform is gelegd en het zal uiteindelijk alleen nog maar persoonlijker, rijker en actueler worden.