FOX Sports / 60 jaar Eredivisie

OPDRACHT

Om het bestaan van 60 jaar Eredivisie te vieren wilde FOX Sports een campagne lanceren. Als eerbetoon aan de grootste voetballers en trainers die voortgekomen zijn uit deze competitie werd het ‘Gouden Elftal’ gelanceerd. In dienst van reclamebureau Noise heb ik hier de campagne voor gedesigned. Op ons platform konden fans twaalf weken lang stemmen op hun meest favoriete voetballers die per positie van tevoren geselecteerd waren door een vakkundige jury.

OPDRACHTGEVER

FOX Sports & Eredivisie

TAKEN

Visual & UX Design website

GOUDEN ELFTAL

Om het Gouden Elftal te kunnen samenstellen werd er elke week een positie uitgekozen waar op gestemd kon worden. Beginnend bij de keeper en eindigend bij de spitspositie. Per positie koos een vakkundige jury van te voren vijf spelers uit die konden meedingen om in het uiteindelijke elftal te komen. Omdat het het ‘Gouden Elftal’ betreft wilde ik ook iets met goud doen. Goud staat voor iets exclusiefs, iets heiligs, een rijkdom, iets wat alleen de aller besten kunnen bereiken. De ‘gouden tijden’ spreekt men ook wel over. Daarnaast moest het ook voetbal ademen en FOX Sports de overduidelijke afzender zijn.



MEDIA

Voor deze campagne werkten wij samen met Endemol Shine voor de social content strategie om meer bezoek naar de website te trekken. Daarnaast werd er elke vrijdagochtend op Radio 538 stil gestaan bij de genomineerden voor de komende week. Ook publiceerde de Telegraaf de genomineerden elke week in de zaterdagkrant en werd er op zondagavond op FOX Sports Eretribune gediscussieerd met tafelgasten over het Gouden Elftal.

Publicatie Telegraaf:

FOX Sports Eretribune

SUCCES
Met een totaal van 300.000 stemmen en 573.000 website impressies was de campagne een succes te noemen.

Oudere concepten