e-biketogo / re-branding

OPDRACHT

Voor e-bike leverancier ‘e-bike to go’ heb ik een vernieuwde uitstraling voor het hele merk ontwikkeld, van huisstijl tot social media, van website tot print uitingen. Als merk was e-bike to go als een raket aan het stijgen maar de toenmalige huisstijl paste daar niet meer bij. Hier ben ik mee aan de slag gegaan en heb deze verfrist en gemoderniseerd.

OPDRACHTGEVER

e-bike to go

TAKEN

Branding, Visual Design

VISUELE STIJL

De visuele stijl van e-bike to go was in eerste instantie te omschrijven als stoer, robuust, ietwat underground, grunge en industrieel. Omdat de doelgroep groter werd, breder en het merk bekender werd was het belangrijk dat de huisstijl daar ook bij aanhaakte. Door modernere kleuren te kiezen in combinatie met de e-bike to go ‘neon-green’ werd de uitstraling een stuk frisser.


Qua kleur heb ik gekeken naar wat er goed contrasteert met de ‘neon-green’ en wat stoer en ‘e-bike’ oogt. Het lettertype is ook vernieuwd, full caps, robuust, opvallend en duidelijk leesbaar. De stijl is goed te combineren met illustraties, afbeeldingen en andere visuele onderdelen.

BEELDMERK

Wat e-bike to go nog miste was een ‘haakje’ waar designs aan opgehangen kunnen worden. Een herkenbaar element die past bij de merkwaarden en terug komt in uitingen. Hier heb ik gekozen voor de chevron als beeldmerk. De chevron staat voor vooruitgang, snelheid, gemak & innovatie. Vier pijlers waar e-bike to go voor staat.

ILLUSTRATIES


SOCIALS

 

GUIDELINES

 

 

WEBSITE

De al bestaande website is in een nieuw jasje gestoken. Een re-branding qua kleuren, fonts, visuele elementen en icons.